Schlagwörter: Kunden import
-
AutorBeiträge
-
-
26. Januar 2021 um 14:15 Uhr - Views: 1337 #10624
Hallo,
das Ticketsystem wird neu eingerichtet.
Wir würden gerne anfänglich alle Kunden aus dem Rechnungsprogramm importieren für einen effektiven Funktionstest des Ticketsystems.
Im ITSM Paket kann ich nur Objekte importieren.
Wie wird dies gemacht?
-
29. Januar 2021 um 15:07 Uhr #10732
Hi Andre,
das kommt ein bisschen darauf an, wie die Kunden vorliegen (In welchem Format / in welcher DB). Wäre es nicht besser die Kundendatenbank einfach anzubinden (eventuell ro)? Oder soll später OTOBO als Basis dienen?
Schöne Grüße,
Stefan
-
11. Februar 2021 um 15:14 Uhr #10857
Hallo Stefan,
das Rechnungsprogramm arbeitet leider Filebasiert, Stichwort historisch gewachsen, nur leider das Programm noch nicht. Es ist ein CSV Export möglich. Für andere Programme haben wir die Kunden bereits in eine MS SQL DB importiert aus der CSV.
Bin für konstruktive Lösungen offen, für den Anfang würde mir ein einmaliger Import reichen.
mfg Andre
-
13. Februar 2021 um 18:49 Uhr #10876
Hallo Andre,
es gibt für OTRS ein Plugin was sehr einfach zu migrieren ist meiner Meinung nach. Du findest das Plugin hier:
Frag doch da fairerhalber einfach mal an, ob Sie Dir das Plugin nicht auch für OTOBO zur Verfügung stellen können. Falls das nicht klappt, schreib eine kurze Mail an hallo@otobo.de, dann migrieren wir es für Dich. Ich denke nicht, dass da Kosten entstehen, so wie ich die Situation einschätze (30 Minuten Arbeit).
Schönes Wochenende!
Stefan
-
19. September 2022 um 10:56 Uhr #13746
Hi Stefan,
Sorry if I am writing in German area, but the referring post is here.I tried to „adapt“ the „Customer User Import Export.opm“ you linked in the previous post, and it looks easy, like other OTRS packages.
Instead a bad thing happens:
1) it is imported successfully (non errors are displayed)
2) it doesn’t work
3) config rebuild has errors !!!
Uninstalling that package, config rebuild is perfect.I suppose the missing error message is a BUG, but I don’t have a GitHub account to add this in the bug list.
Here are the error image and the package „converted“ that produced this problem
Package start….
////////////////////////////////////////////
<?xml version=“1.0″ encoding=“utf-8″ ?>
<otobo_package version=“1.1″>
<Name>UserImportExport</Name>
<Version>10.1.0</Version>
<Vendor>AddonsForOTRS</Vendor>
<URL>https://otrsaddons.com/</URL>
<License>GNU GENERAL PUBLIC LICENSE Version 2, June 1991</License>
<Description Lang=“en“>Provides ImportExportBackend for Users.</Description>
<Framework>10.1.x</Framework>
<PackageRequired Version=“5.0.1″>ImportExport</PackageRequired><CodeInstall Type=“post“>
$Kernel::OM->Get(‚var::packagesetup::UserImportExport‘)->CodeInstall();…….
…………………….0KCjE7</File>
</Filelist>
</otobo_package>////////////////////////////////////////////
Package end
Thank you very much !!
Julian
-
1. November 2022 um 13:10 Uhr #14175
Hi @giutobo
Did you find any solution? I am getting the same error when trying to install this package.
-
1. November 2022 um 17:32 Uhr #14176
Hi Goran
Unfortunately I am still without solution.
I tried to check if other packages have one of those „Init value()“, (Framework, Application, Config, Changes), to check for syntax, but I was unlucky.
In the meantime I discovered other packages give the same error.
Maybe it is a simple generic declaration, but I don’t know to do it :-(
Giutobo
-
1. November 2022 um 22:42 Uhr #14178
Hi @giutobo
I found the issue, because I am not aible to attach anything here in the forum I will share it here:
https://gist.github.com/g0g11/a6ecedc13589d2af876f51f0e1138ab8
Let me know if it worked :)
-
1. November 2022 um 22:56 Uhr #14179
Hi
your package contains 3 more files, including a script: what is it needed for ??
And where did you get the 2 documentations ?
In the meantime, I found where the bug was: not in the XML code of the OPM file, but INSIDE the XML file encoded INSIDE the opm package:
Kernel/Config/Files/XML/CustomerUserImportExport.xml
I edited this file with simple vi, and substituted the 2 occurrences (top and bottom) of otrs with otobo.
:-)
Unfortunately I also cannot attach the new OPM file, so I described what I cganged.
-
2. November 2022 um 7:36 Uhr #14181
Hi @giutobo
it is only the file which I shared in the URL, the other files are not for that and used in other projects. But yes the issue is in the CustomerUserImportExport.xml, I did the change already in the base64 string.
-
2. November 2022 um 10:06 Uhr #14185
Hi Goran
Now I suppose our packages are similars, but not the same.
Mine contains:
- UserImportExport.xml
- User.pm
- de_UserImportExport.pm
- UserImportExport.pm
Yours contains:
- CustomerUserImportExport.xml
- CustomerUser.pm
- de_CustomerUserImportExport.pm
- CustomerUserImportExport.pm
- USAGE_customeruserimportexport.pod
- CHANGES_CustomerUserImportExport.md
- ImportExportObjectCustomerUser.t
Nevertheless, the fix is the same :-)
Best regards !
Giutobo
-
-
AutorBeiträge
- Du musst angemeldet sein, um auf dieses Thema antworten zu können.